Sposoby malowania samochodu

Starty lakier, liczne ubytki, przebarwienia, schodzący klar, nieestetyczna karoseria. Nie jeden z nas miał chociaż jeden z tych problemów. Posiadacze samochodów, najczęściej tych używanych, z tymi problemami spotykają się częściej. Jakie są sposoby odnowienia lakieru i ile kosztuje malowanie samochodu? Nie jest to na pewno tani biznes, chęć posiadania ładnego i zadbanego auta sprawia, że decydujemy się czasem zainwestować pieniądze w jego wygląd zewnętrzny. Ceny bardzo różnią się w zależności od ilości elementów do pomalowania, czy warsztatu w jakim zamierzamy odnowić lakier. W przypadku całego auta cena oscyluje od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Ale są inne metody zmiany koloru i zakrycia niedoskonałości. Metodą dość nową, choć zyskująca na popularności, jest guma w sprayu, lub płynna guma. Jest to metoda nie na stałe, choć znacznie bardziej przystępna cenowo, aniżeli malowanie całego samochodu specjalnym lakierem. Płynna guma jest dostępna w puszkach o różnej gramaturze. Kolorystyka jest bardzo bogata, więc jest w czym wybierać, tylko na czym polega malowanie samochodu takim specyfikiem? Podstawową różnicą jest trwałość warstwy. Początkowo guma w sprayu używana była w motoryzacji do malowania czasowego innych elementów, o wiele mniejszych, jak np. felgi. Główną cechą tego materiału jest to, że utwardzona warstwa nie łączy się chemicznie z lakierem samochodu, a istnieje możliwość zdjęcia jej z malowanego przedmiotu bez uszkadzania jego struktury. Tak więc na początku używano ją do zmiany koloru felg, które po chwili, jak się znudziły, mogły zostać przywrócone do oryginalnego lakieru. Jest to niewątpliwie największa zaleta tego materiału. Począwszy od mniejszy elementów, gumę w sprayu zaczęto wykorzystywać do coraz większych części i obecnie można pomalować nią cały samochód. Sposób nakładania nie różni się wiele od standardowego lakieru, również zaleca się tu korzystanie z lakierni profesjonalnej do uzyskania nieskazitelnego efektu. Jednakże koszt materiału i mniejsza ilość warstw przemawia za taką formą zmiany barwy samochodu. Warstwa gumy ulega utwardzeniu po kilku dniach, staje się więc dobrą warstwą ochronną dla lakieru, nie niszcząc jego struktury i chroniąc przed uszkodzeniami mechanicznymi. W przypadku przetarcia lub odpadnięcia warstwy gumy nie ma problemu w jej szybkiej naprawie. Wystarczy w miejscu uszczerbku nałożyć kilka cienkich warstw, po połączeniu z warstwami starszymi i utwardzeniu nie będzie śladu po naprawie. Jednak najważniejszym plusem tego rodzaju powłoki jest możliwość jej zdjęcia. Odbywa się to bez żadnych uszkodzeń mechanicznych, guma ta nie wchodzi w żadną reakcję chemiczną z powłoką, na którą jest nakładana. Sposób usunięcia jest bardzo prosty, wystarczy podważyć w jakimś miejscu lakier i delikatnie ciągnąć, jednocześnie podnosząc do góry. Powłoka farby jest bardzo elastyczna, niczym guma i bardzo łatwo odchodzi z malowanego przedmiotu. Zatem jest to bardzo szybki sposób na czasową zmianę koloru i ochronę lakieru naszego samochodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *