Pora na lakierowanie zacisków hamulcowych

Samochody, tak jak wszystko inne, rządzi się swoimi modami. Zmienia się moda na nadwozia, które mają teraz okrąglejsze kształty, pojawiły się nowoczesne koła i kołpaki. Dawniej stalowe felgi z kołpakiem zasłaniały zaciski hamulcowe. Obecnie znacznie więcej odkrywające alufelgi powodują, że wygląd zacisków hamulcowych ma istotne znaczenie.

Bo zacisk się zużywa

Misją zacisków jest – zgodnie z samą nazwą – zaciskanie przymocowanych klocków hamulcowych na obracających się razem z kołem tarczach. Pod wpływem długotrwałej pracy w wymagających warunkach (ciepłoty samych kół oraz ich otoczenia, woda, płyn hamulcowy) zaciski zużywają się i może dojść do ich uszkodzenia.

Zwykle jednak zużycie obejmuje przede wszystkim aspekt wizualny. Pierwszy schodzi lakier do zacisków hamulcowych, pojawia się rdza, brud i element – zamiast upiększać, a przynajmniej nie zwracać na sobie skupienia – zaczyna po prostu szpecić.

Który materiał będzie najlepszy?

Dobrej jakości lakier do zacisków hamulcowych to podstawa. Powinien być nieczuły na działanie czynników atmosferycznych, sól, zanieczyszczenie, raptowne wahania temperatury. Powinien też osłaniać przed korozją i estetycznie wyglądać. Dzięki przejrzystym felgom aluminiowym coraz częściej zaciski hamulcowe są idealnie widzialne z zewnątrz.

Warto zainwestować nie tylko w profesjonalny lakier do zacisków hamulcowych, ale również utwardzacz, pędzel, wałek oraz papier ścierny i środki do czyszczenia z rdzy i nagromadzonego przez lata, zapieczonego brudu.

Co zrobić ze zużytym zaciskiem?

W przypadku awarii zacisku hamulcowego absolutnie konieczna jest wymiana na nowy – jest to jednak element odpowiadający za poczucie bezpieczeństwa w czasie jazdy. Kiedy jednak hamulce pracują bez zarzutu, a problematyczny jest tylko wygląd, można zdecydować się na lakierowanie zacisków hamulcowych.

W wielu sklepach motoryzacyjnych kupić można lakier do zacisków hamulcowych – zwykle w niemal dowolnym kolorze. Kosztuje niedużo – od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Jeden pojemnik wystarcza zazwyczaj do całkowitej odnowy kompletu zacisków, a cały proces – pod warunkiem przestrzegania zasad bezpieczeństwa – można bez trudu przeprowadzić samemu w wolne popołudnie.

Lakierować zaciski auta czy nie?

Zdecydowanie tak! Nowy lakier do zacisków hamulcowych to kwestia nie tylko wyglądu, który można w ten sposób dowolnie modyfikować, ale również zabezpieczenia zacisku na przyszłość. Zresztą wszyscy wiemy ile kosztuje lakierowanie auta. Czy patrząc na to, lakierowanie zacisków to duży koszt? Raczej nie.

Niezłe lakiery do zacisków hamulcowych oferowane przez renomowane spółki osłaniają nadobowiązkowo element przed działaniem czynników zewnętrznych – osłaniają przed wodą, solą i brudem, powstrzymując m.in. korozję.

Warto więc sięgać po wytwory z nieco wyższej półki, upewniwszy się wcześniej , iż spełniają wszystkie kryteria. Nie zapominajmy o radykalnych warunkach, w jakich pracują zaciski hamulcowe i nie wahajmy się zainwestować kilkunastu złotych więcej, wybierając fachowe lakiery do zastosowania w motoryzacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here